Waga - PNK - Konstrukcja Mechaniczna
|
WAGA - waga do ważenia wagonów w ruchu
| PNK - urządzenie do pomiarów nacisków kół w ruchu
| Oferowane urządzenia WAGA i PNK mają jednakową konstrukcję mechaniczną. Podstawowe cechy układu mechanicznego tych urządzeń są następujące:
- urządzenie jest bezfundamentowe,
- montaż nie wymaga prowadzenia prac budowlanych,
- urządzenie jest montowane w istniejącym torze,
- urządzenie nie zmienia parametrów technicznych istniejącego toru,
- czujniki siły (projektu i produkcji DYNAMIC) są montowane w otworach szyn - wykonanych zgodnie z normą PN-84/H-93421 "Szyny normalnotorowe".
Z wykonanych prac naukowo-badawczych, jak również przeprowadzonych na ich podstawie eksperymentów wynika, że aby ważyć pojazdy szynowe lub mierzyć naciski statyczne poszczególnych kół, podczas ruchu pojazdów, należy wykonywać pomiary wielokrotnie, w celu uzyskania założonej dokładności pomiarów. Dlatego oferowane urządzenia mierzą siły wielokrotnie.
Na rysunkach poniżej pokazano i opisano poszczególne strefy toru zajmowane przez całe urządzenie pomiarowe, jak również rozplanowanie instalowanych w szynach czujników, przedstawiając w ten sposób konstrukcję mechaniczną urządzeń WAGA i PNK.
|
Strefa Stanowiska Pomiarowego
| Strefa Stanowiska Pomiarowego - całkowita długość toru zajmowana dla potrzeb urządzenia WAGA lub PNK., dzieli się na:
- dwa Odcinki Najazdowe, po jednym z każdej strony Strefy Pomiarowej, długość tych odcinów zależy od maksymalnej prędkości przejazdu, przy której mają być wykonywane pomiary.
- Strefę Pomiarową.
|
Strefa Pomiarowa
| Strefa Pomiarowa - część toru, na której podczas przejazdu pojazdów są wykonywane pomiary sił. W tej strefie znajdują się Przekroje Pomiarowe, oznaczone na rysunku P1, P2, ... Pm. , przy czym:
- m - Ilość Przekrojów Pomiarowych zależy od dokładności pomiarów jaką mamy uzyskać na stanowisku.
- delSi - odległości pomiędzy kolejnymi Przekrojami Pomiarowymi - Pi-1 i Pi, których wartość zależy również od dokładności pomiarów jaką mamy uzyskać na stanowisku.
|
Przekrój Pomiarowy - projekt CAD
|
Przekrój Pomiarowy - rzeczywiste wykonanie
| Przekrój Pomiarowy - oznaczony na rysunku Pi stanowi odcinek toru o długości T, zawarty pomiędzy dwoma sąsiednimi podkładami.
Przekrój Pomiarowy składa się z:
- Pomostu Pomiarowego lewego oznaczonego L stanowiącego odcinek szyny lewej toru o długości T,
- Pomostu Pomiarowego prawego oznaczonego R stanowiącego odcinek szyny prawej toru o długości T,
|
Pomost Pomiarowy - projekt CAD
|
Pomost Pomiarowy - rzeczywiste wykonanie
| Pomost Pomiarowy lewy - oznaczony L, należący do i-tego Przekroju Pomiarowego oznaczonego Pi, stanowi odcinek lewej szyny toru, pomiędzy sąsiednimi podkładami, o długości T.
Czujniki Pomiarowe oznaczone CiL1 i CiL2 (projektu i produkcji DYNAMIC) są montowane w szyjce szyny w otworach wykonanych zgodnie z normą PN-84/H-93421 "Szyny normalnotorowe".
Odcinek Pomostu Pomiarowego o długości W, pomiędzy Czujnikami Pomiarowymi - CiL1 i CiL2, jest odcinkiem szyny, na którym są wykonywane pomiary podczas ważenia wagonu w ruchu lub podczas pomiarów nacisków poszczególnych kół, również w ruchu.
Każdy Pomost Pomiarowy podlega Wzorcowaniu po zakończeniu instalacji urządzeń WAGA lub PNK.
|
Data ostatniej modyfikacji:
|